Hippe kantoorinrichters met visie en structuur

Een kantoor opnieuw inrichten is geen klusje dat je in een week klaart. Daarom vinden wij het belangrijk om altijd volgens een vast plan van aanpak te werken. Of het nu gaat om een groot project waarbij het hele kantoor een nieuw interieur krijgt of om een klein project waarbij alleen wat meubels van de werkplek vervangen moeten worden, bij het inrichten van een kantoor doorloopt Rocor altijd dezelfde stappen. Zo kun je ervan op aan dat bij de oplevering van de nieuwe werkomgeving alles klopt.

De werkwijze die wij hanteren bestaat uit drie fases:

  • Inventarisatie
  • Creatie
  • Realisatie

Inventarisatie

De eerste fase van de inrichting van een kantoor, bestaat uit vragen. Om precies te weten wat je wensen en eisen zijn, vragen we je het hemd van je lijf. Zomaar wat voorbeelden van vragen die wij kunnen gaan stellen zijn: ‘Waarom moet de werkomgeving voldoen?’  ‘Wat voor soort activiteiten vinden er voornamelijk plaats in de ruimte?’  ‘Hoeveel mensen maken er gebruik van de ruimte?’ en ga zo maar door. Waarom wij dit soort vragen stellen? Zodat wij zoveel mogelijk informatie krijgen voordat we van start gaan met het project. Hierdoor kunnen wij zo goed mogelijk voldoen aan de wensen en eisen die door jou gesteld worden aan de ruimte.

Uitstraling van je bedrijf versterken

Met alle informatie die we verkrijgen in deze eerste fase zijn we in staat om een inrichting te creëren. Deze past niet alleen bij je bedrijf zelf, maar ook bij de visie, de bedrijfscultuur en de diensten/producten die je levert. Dat is niet alleen belangrijk voor jezelf en voor je medewerkers, maar ook om klanten aan je te binden. Als trotse eigenaar van je eigen onderneming wil je graag laten zien waar je goed in bent. En dat begint bij een mooie, comfortabele en stijlvolle inrichting van je kantoor. Bovendien zorgt een goed interieur dat aansluit bij de huisstijl van je bedrijf ervoor dat mensen precies weten waar je voor staat. Zo dient een kantoorinrichting niet alleen als eyecatcher, maar is het ook een verkoop- en marketingtool wanneer je het op de juiste manier inzet. En voor dat laatste zorgen wij.

Kantoorinrichting met een visie

Hoe kan je als bedrijf goed laten zien wat je in huis hebt?
Een voorbeeld van een reeds opgeleverd project dat wij van begin tot eind hebben geleid:
Vraag van de klant:
Het bedrijf, welke gespecialiseerd is in het vervoer van bevroren producten, stelde de vraag of wij een nieuw interieur voor hen konden verzorgen. Belangrijk onderdeel van het bedrijf zijn de vriescellen. De wens van het bedrijf was om dit in één keer aan klanten, personeel en concurrenten te laten zien zonder dat zij de vriescellen daadwerkelijk te bezoeken.

Onze oplossing:
360ᵒ foto’s maken in hun eigen vriescel, af drukken op behang en op de wanden van de vergaderzaal gehangen. Op deze manier vergadert het bedrijf met klanten en personeel in hun eigen vriescel, maar dan met een aangename temperatuur van zo’n 20ᵒC boven nul in plaats van eronder. Niet alleen ervaren bezoekers op deze manier wat de kracht is van het bedrijf, maar het sluit ook perfect aan bij de unieke kracht van het bedrijf.

Creatie

In de inventarisatiefase hebben  wij  zo veel mogelijk informatie vergaard. Tijd voor de volgende stap: de creatie van een mooie en functionele kantoorinrichting die je bedrijf versterkt en die volledig voldoet aan jouw wensen en eisen.

Van idee naar concept

Om een perfect resultaat te bereiken bij het creëren van een nieuwe werkomgeving werken we nauw samen met twee binnenhuisarchitecten. Samen zijn zij goed voor maar liefst 50 jaar ervaring met het ontwerpen van kantoorinterieurs! Zij zijn dus experts in het omzetten van abstracte ideeën naar concrete en praktische concepten waar je comfortabel in kan werken. In een tekenprogramma brengen we het nieuwe kantoor tot leven middels 2D en 3D beelden. Door de hulp deze beelden kun je je direct voorstellen hoe het kantoor eruit zal zien als alles af is. Verrassend, modern en perfect passend bij jouw bedrijf. Wil je toch nog iets veranderen? Dan passen we dat meteen aan. Want wij willen dat jij zélf het meest tevreden bent met het uiteindelijke ontwerp.

3D-rondleiding door nieuw kantoor

Om je een indruk te geven hoe een 3D-rondleiding door je nieuwe kantoor eruit ziet, blijven we nog even bij het voorbeeld van de ‘vriescel’ als vergaderruimte.

De vergaderruimte is omgezet in een 3D-beeld. Het beoogde behang zit op de muren. Met een beetje fantasie kan je jezelf al zien vergaderen onder het genot van een kopje koffie.  

 3D kantoor

 

 

Realisatie

Het plan is gepresenteerd. In je gedachten zit je al bijna achter je nieuwe bureau, maar in werkelijkheid is het nu tijd om te bekijken wanneer je daadwerkelijk je nieuwe interieur kan betrekken.

Wij zijn helder en concreet in het organiseren van de planning. Van te voren laten we weten wanneer de meubels geleverd worden. We spreken een datum af om alles in te richten en komen op die datum met onze vaste ploeg mensen langs om het kantoor piekfijn in orde te maken. Al onze medewerkers hebben ervaring met het bezorgen van nieuwe meubelen en het inrichten van kantoorruimtes en hebben dus aan een half woord genoeg. Vragen kunnen we direct beantwoorden en ook het maken van kleine aanpassingen regelen we ter plekke.
Samen zorgen we ervoor dat het inrichten van je kantoor soepel verloopt.

Direct aan de slag in het nieuwe interieur

Als alle meubels staan zit onze taak er bijna op. Nog niet helemaal dus, want voordat wij weggaan doen we nog twee dingen. Het eerste is natuurlijk alles opruimen. Onze medewerkers nemen alle verpakkingsmaterialen mee en gaan aan de slag met schoonmaken. Zo is het kantoor helemaal fris en kan je de volgende dag direct aan de slag in je nieuwe interieur. Het tweede wat we nog doen voor we weggaan is trots kijken naar het eindresultaat. Want wat is er mooier dan een frisse en nieuwe kantoorinrichting?!

Resultaat bij oplevering

Benieuwd hoe het 3D-ontwerp van de vriescellen tot werkelijkheid is gekomen? Bekijk onderstaande foto en check onze referentiepagina voor meer foto’s.

3D ontwerp