Home/ Werkwijze

Werkwijze

Jouw werkomgeving moet niet alleen veilig, verantwoord en inspirerend zijn, maar ook flexibel genoeg om zich aan te passen aan de veranderende behoeften van de organisatie. Hybride werken is daar een treffend voorbeeld van. Bovendien oefenen ontwikkelingen in technologie en demografie invloed uit op werkomgevingen en groeit de aandacht voor sociaal-maatschappelijke kwesties, zoals duurzaamheid, inclusie en sociaal ondernemerschap.

Bij Rocor nemen we al deze aspecten in overweging bij de ontwikkeling en realisatie van onze ontwerpen. De klant speelt hierin een cruciale rol. Samen doorlopen we de volgende stappen:

 

stap 1
Kennismaking
stap 2
Indeling
stap 3
Voorlopig ontwerp
stap 4
Definitief ontwerp
stap 5
Uitvoering
stap 6
Nazorg

Kennismakingsgesprek

Om een vlotte start te maken initiëren wij een kennismakingsgesprek. Gedurende dit gesprek bespreken wij uitgebreid jouw wensen en eisen met betrekking tot het nieuwe interieur. Bijvoorbeeld: Hoeveel werkplekken zijn er nodig? Moet er rekening worden gehouden met traditioneel werken of is flexibiliteit gewenst? Welke interieursfeer heeft de voorkeur? Zodra we deze informatie hebben verzameld, brengt onze studio de wensen, eisen en doelstellingen helder in beeld.

Indelingsontwerp

Vervolgens gaan wij aan de slag met een plan dat inzichtelijk maakt hoe de activiteiten-zones optimaal gepland kunnen worden. Activiteiten-zones zijn gebieden die speciaal voor een bepaalde activiteit worden ingericht. Je kan hierbij denken aan zones voor geconcentreerd werken, individueel werken, samenwerken, ontmoeten enzovoorts. Na afronding van dit plan bepalen we waar de activiteiten-zones het beste tot zijn recht komen en hoe we deze naar wens kunnen inrichten.

Voorlopig ontwerp

Na het vaststellen van het indelingsontwerp verdiepen wij ons verder in het interieurontwerp. Wij bepalen welke inrichtingselementen nodig zijn en onderzoeken of nieuwe elementen naadloos kunnen worden geïntegreerd met bestaande elementen. Als klant ontvang jij een 2D en/of 3D-visualisatie om zo een duidelijk beeld te krijgen. Daarnaast voorzien wij jou van een kosten indicatie, zodat jij later niet voor verrassingen komt te staan.

Definitief ontwerp

Na goedkeuring van het voorlopig ontwerp gaan wij over tot het verfijnen van het interieurontwerp. Tijdens deze fase worden details zoals kabelmanagement, akoestische bureauwanden, sfeerverlichting, beplanting, wanddecoratie en accessoires besproken en geïntegreerd.

Uitvoering

Tot slot vindt er een orderbevestiging plaats. Dat is het moment waarop het projectmanagement om de hoek komt kijken. Er is altijd één deskundig contactpersoon die de planning, coördinatie en afstemming tussen diverse partijen verzorgt. Hij of zij is jouw aanspreekpunt. Voor jou zijn we adviseur, ontwerper en leverancier; alles onder één dak. Zo ontzorgen wij jou van A tot Z.

 

Nazorg

Rocor waarborgt kwaliteit door middel van periodieke onderhoud controles en een efficiënte meubelservice bij garantie kwesties. Dit betekent dat onze toewijding aan klanten niet stopt na het afronden van een project. Integendeel, we streven ernaar langdurige relaties op te bouwen en blijvende ondersteuning te bieden.